poniedziałek, 16 lutego 2015

DRUGI KONIEC SMYCZY” - RECENZJA

Pies jest mistrzem w dostrzeganiu naszych nawet najdrobniejszych ruchów i zachowań i odbiera on każdy z nich jako ważny i posiadający swoje znaczenie.” - Patricia McConnell

Kupując tę książkę spodziewałam się czegoś w rodzaju poradnika jak zrozumieć i wychować psa, nie mogłam być w większym błędzie.
Autorka książki Patricia McConnel jest etolożką, naukowcem i behawiorystką światowej sławy która postanowiła uchylić nam rąbka tajemnicy jaką jest język psów.

Książka „Drugi koniec smyczy” jest skierowana do osób które chcą zrozumieć swoje psy, które czasem w bardzo subtelny i niedostrzegalny dla laika sposób komunikują się z nami. Autorka stara się w możliwie jak najprostszy dla nas sposób przekazać nam naukową wiedzę z zakresu psich zachowań.

Na konkretnych przypadkach tłumaczy mechanizmy danego zachowania i szczegółowo je omawia. Wspaniałe w tej książce są również porównania człowiek-małpa, człowiek-pies które mocno obrazują nam różnice między naszymi gatunkami, ale wskazuje również pewne podobieństwa.
Czy spodziewaliście się że wskazywanie palcem jest typowe dla naczelnych, natomiast psowate wskazują wzrokiem? Stąd rodzą się nieporozumienia w relacjach człowiek-pies, jeżeli was to zainteresowało to zapewniam – takich ciekawostek jest wiele więcej.

Autorka w książce przykłada również ogromną wagę do tego, jak dobrymi obserwatorami są psy i jak małą uwagę ludzie zwracają na swoje gesty które mają kluczowe znaczenie w komunikacji z czworonogami. Otworzyła mi oczy do tego stopnia, że po przeczytaniu jej chodziłam i obserwowałam siebie w różnych momentach i uważałam na to co robię w towarzystwie psów. Zrozumiałam jak wiele błędów popełniałam i naprawiłam je dzięki czemu dogadanie się z psami okazało się dużo łatwiejsze niż sądziłam.
Książka jest bardzo ciekawa i dużo zmienia w postrzeganiu naszych relacji z psami, nie należy do tych łatwych i przyjemnych lektur jak poradniki szkoleniowe, ale jest napisana w zrozumiały i niemęczący sposób dla zwykłego czytelnika. W środku znajdują się również zdjęcia które ułatwią nam zrozumienie poszczególnych opisów. Polecam tę książkę dla wszystkich psiarzy zainteresowanych językiem psów i komunikacją z nimi. Ci bardziej zaawansowani znajdą w niej wiele przydatnych w życiu codziennym ciekawostek, ci mniej zaawansowani odkryją zupełnie obcy dla nich język.Relacja człowieka z psem jest jedyną taką na świecie, i żadne inne zwierzę nie dąży tak bardzo do poznania i zrozumienia człowieka jak właśnie pies. Popatrzcie na swojego pupila i doceńcie go, bo pod tymi okrągłymi ślepiami kryje się coś więcej niż tylko wierny towarzysz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz